Kvalita vs. Kvantita + pár zamyšlení

Ahoj všem,
napadlo mě díky docela nesmyslné hádce. Respektive díky remcání mých kamarádek :)
Podle Vás co je lepší mít něčeho nekvalitního hodně nebo mít málo něčeho kvalitního. Samozřejmě mluvím o kosmetice.
Hádku na mém soukromém fb vyvolala moje nová rtěnka a její cena. Následovaly reakce typu:
Jak si můžeš dovolit ty se svejma dluhama a bez práce kupovat něco takového, na konci měsíce 
nebudeš mít co do huby.  
Raději si koupím rtěnku za 170 Kč než abych si kupovala za 860 Kč 
Kolik ta rtěnka stála????????? Cože?????? To bych si nikdy nekoupila

A prostě plno jiných poznámek. To nejbolestnější na tom bylo asi to, že tu nejdelší větu napsala moje dlouholetá a velmi dobrá kamarádka. A tím mě donutila se zamyslet nad dlouhověkou otázkou. Kvalita nebo kvanitia?
Je lepší mít 60 rtěnek, které jsou z té levnější kategorie (míněno drogérkové značky a nebo dokonce neznámé značky)
A nebo je lepší mít pár rtěnek těch kvalitních a značkových a ne moc běžně sehnatelných značek? (míněno značky drahé, běžně nedostupné a nebo popřípadě katalogové)

To, že jsem uchyl :D na šminky jste asi poznaly. Mám doma vážně všeho tunu a snažím se vše používat. Mám pár nejoblíbenějších kousků a na druhou stranu i věci co nemám v oblibě. V článku já to potřeuji mám věci co jsem si vyhlédla. V současné době už mám v hlavě další věci co chci (nebojte se článek bude :) ) Proč si to vše kupuji? Proč utrácím kvanta peněz za něco co už mám? Protože si odepřu milion věcí jiných a pak se utrhnu a koupím si šíleně drahou rtěnku. Jen pro ten pocit, že je to značka. A protože je kvalitní a nádherná a většinou potřebuji zalepit bolest a prázdnotu, co mám v srdci. Tohle není úplně z mé hlavy. Ale z hlavy psychologa - mojí nejlepší kamarádky. Na otázku proč? Byla odpověď protože. Pozoroval jsem tento fakt a přišla na to, že jakoukoli bolest citovou  a depresi řeším nákupem kosmetiky. Je to taková malá berlička, která mě na chvíli podepře a udrží ve stavu použitelnosti. Kupodivu v tomhle nejsem sama. Má to hodně lidí. jen si to nepřiznává. Já sem tento fakt o sobě nevěděla, nepřišlo mi to tak.

Konečně sem se vymluvila :D a zamyslíme se nad tím co je lepší. Kvalita a nebo kvantita.
Při představě, že budu mít doma 60 rtěnek levné značky ( dobře a bez urážky použiji značku s-she)
Kamarádka Bára, která se mnou píše Dvojí Pohled je člověk, který má málo kosmetiky a vždy jí měla málo. Ale na druhou stranu taky měla za svůj život kosmetiku tu nejkvalitnější a ví jaký je rozdíl mít jednu rtěnku za 20kč a mít rtěnku za 1000 Kč. A to je to, co rozlišuje značky. Cena a kvalita.

Použiji přirovnání: Na kvalitní sypaný čaj se použijí ty nejlepší lístky,ten zbytek jde do pytlíků.Chuť je stejná,ale není to z toho nej...
Na tu nejkvalitnější kosmetiku se používají ty nejkvalitnější věci. Na to méně kvalitní a nekvalitní už jen ty zbytky.

S-she nebo YSL?
Sypaný čaj nebo pytlík?
Kuřecí maso nebo nugetky z kuřecího masa?
Konzerva vepřového masa nebo mleté maso?
Turecká káva a nebo rozpustná?

Na žádnou z těchto otázek se dá odpovědět, ale jak? Každá dokáže odpovědět podle toho co uzná za vhodné. Každá si vybere to na co je zvyklá, co má ráda a co považuje za lepší. YSL, sypaný čaj, kuřecí maso, mleté maso, rozpustná. Takhle odpovím já. Jsem si jistá, že ne všechny kdo si tenhle článek čtou odpoví stejně.

Co je pro váš to hlavní?
Pro mě je to hlavní utišit bolest a ne jen tak něčím, ale něčím co mě bude těšit ještě dlouhou dobu potom. Něčím co je nádherné jak na pohled tak na dotek. Ve středu jsem si prošla docela špatnou životní zkušeností a věděla jsme, že něčím se budu muset odměnit, protože jsem se zase překonala a ustála to co se dělo. A najednou přijde někdo kdo mi svým názorem byť byl třeba pravdivý, zkazí radost a znova ve mě vyvolá ten pocit vinny a donutí mě myslet na to špatný. Proboha proč? Jako by mě moji kamarádi neznali a nevěděli kdo jsme a jaká jsem. Včera mi byly oporou moje dvě kamarádky Péťa a Bára. Péťa se mnou stála v krámu a na otázku jaká barva je hezká, mi bez zaváhání ukázala na odstín 13 který jsme měla na ruce. To je hezká barva, ta ti bude slušet, tu si kup. Věděla, že na to nemám peníze, věděla jak na pokraji sil a věděla jakou mi, ale ta rtěnka udělá radost a udělá mi dobře. Opravdový přítel je ten co ví a zná a podpoří vás a nechá si svůj názor pro sebe, protože mu dojde, že Vám ublíží když ho řekne nahlas.Mě nebaví věčně poslouchat, jak jste špatná, jak neumím to a ono. Tohle mám svojí matku.

Co stíny? Ty co práší, opadávají, slévají se, jsou bez pigmentu nebo ty co se dobře nanáší, neopadávají, neslévají se do vrásek a jsou nádherně výrazné?
Srovnejte si stíny, které koupíte u Vietnamců a Urban Decay? Každá je úplně jiný level. Jestli čekáte, že na obalu stínů, koupených u Vietnamce ve Vaší ulici se dočtete o jeho složení a původu popřípadě testování na zvířatech. Tak nedočtete. Ano uznávám, že je možnost, že se zrovna trefíte do fake třeba paletky Naked, ale i tak se na něm dočtete jeho původ. Popřípadě ho dohledáte na dědečkovy.

Co šampony? Se škodlivým silikony nebo bez silikonů. Na šampony se silikony se musíte podívat dvojím pohledem :) Ne všechny jsou škodlivé. Hodně záleží na složení. Opět. Do tohohle se ani nechci moc pouštět, protože já používám šampony, ve kterých silikony jsou a třeba Bára má ráda přírodní šampony bez všech různých chemických přídavků.

Brejle nebo kontaktní čočky? :D Proč se nezeptat. Co je lepší?
Nosím čočky a brejle taky. hmmmm. Bára nosí brejle

Stejně tak můžu napsat ještě milion dalších otázek a milion odpovědí na ně. Ale pro mě je důležitější kvalita a krása než kvantita a hnus. Ano, každá mi může oponovat tím, že toho mám až moc. Ale u mě nenajdete nekvalitní a neznačkovou kosmetiku. A když bych teďka měla prohledat moje 3 šuplíky a vyhodit to co není kvalitní a značkové tak ve své podstatě vyhodím asi 10 stínů, které sem si nekoupila já, ale koupila mi je třeba babička, mamka a nebo kamarádky. Ovšem nedávno jsme si koupila bronzer. vypadá jako malé psaníčko s mašlí. Nevím co je to za značku, kde ho slečna od které sme ho objednala vzala. Nevím, ale má nádhernou barvu, hezky voní a pleti neškodí.

Zakončím to zvláštně. Záleží vždy na Vás pro co se rozhodnete.
Mějte se krásně Vaše Sandra

Komentáře

  1. Já si myslím, že je lepší si koupit dražší a kvalitní věc, než mít věci, které stojí za prd a většinou je musím i častěji obměňovat.
    U mě to platí jak v oblečení, botách, kosmetice, tak i v kuchyňském vybavení atd.
    Neumím si už představit, že bych si např. koupila běžně dostupné boty. Raději si tři měsíce odkládám finance na drahé boty, které jsou ručně šité z Anglie, protože mi u nich nehrozí, že se za sezonu rozpadnou a já půjdu utratit dalších zbytečných 1 000 korun. Ve výsledku totiž každoročně nově kupované boty vyjdou na víc peněz, než když dám větší částku za kvalitní boty. Jen ať si to lidi někdy rozpočítají!!! Když si něco koupím, kupuji si to, protože se mi to líbí, chci to používat a chci, aby mi to dělalo radost, ale když se mi daná věc rozbije a opotřebuje za krátký čas, tak z toho upřímně moc radost nemám... Jsem tedy pro, raději utrácet větší částky a skutečně hledět na kvalitu. Lidé si často také neuvědomují, že ne každý nakupuje draze k vůli značce. Nejde o to se honosit značkovými věcmi, ale vlastnit kvalitně propracované kousky, které unosíme s velkou radostí a bez jakýchkoliv nedostatků a komplikací. Asi největší problém lidí je ten, že nečtou. nezajímá je, co nosí, co jí, čím se líčí... Prostě to koupí a nejlépe v akci a když chtějí něco dražšího, tak je, aby se pochlubili značkou. Já tohle prostě neuznávám. Když jdu do obchodu, tak čtu v podstatě každou etiketu u jídla, jen abych si mohla říci, ano, utratila jsem své peníze zaslouženě za něco, co se o mě hezky postará a nebude mi to činit zdravotní potíže....

    OdpovědětVymazat
  2. S tím souhlasím. Já jsme třeba hodně omezila nakupování "blbostí" a ty peníze jsme si dala na stranu a pak si pořídila třeba Vice 2. prostě ty kvalitnějš věci více vydrží, jsou z kvalitních surovin a prostě tak nějak zahřejí i více na srdci. Mě určitě vždycky potěší YSL, protože prostě to je moje <3 a na té já utrácím nejvíc :) A přeci jen jen pouhým okem lesk od Avonu a lesk od YSL? No tak už jen ten obal. Nemachruju na veřejnosti s tím co mám, ale ta značka na tom je to něco a to nečo pro mě má jen pár značek a ty prostě miluju :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky