Jaký je rozdíl mezi obchody jako je Sephora, Marionnaud, Douglas.....

Ahoj holky, celkově všichni a všechny :)

jedna moje "kamarádka" psala článek na téma různých obchodů a mě napadlo napsat něco podobného jen s tím rozdílem, že to napíšu ze svého pohledu.
Pro mě jsou krámy a nákupy neskutečná muka :( chodím jen tam, kde mě prodavačky znají a nestojí mi za zadkem a to je asi jen v DM v Pražské ulici v Příbrami. Kde mě dokonce i ochranka zdraví s úsměvem.
Takže já to asi napíšu takto :) Pro mě nejhorší obchody a nejlepší obchody jsou:

Všechny loga stažené z www.google.com 


Hrozně moc jsem měla ráda tuto značku včetně produktů. Postupem času jsem došla k závěru, že prostě ne už ne. Naposledy mě donutila jedna slečna jít s ní do krámu na Palladiu, vybrat si rtěnku za jejich akci back to MAC. No slečny tam, zavřu obě dvě oči a zacpu si uši. Dobré :) :D ( ach ta ironie )
No slečna, která obsluhovala kamarádku byla rádoby nalíčená a ještě se mě zeptá: "Mohu vám nějak poradit?" No už jsem byla na odchodu :D Představte si, že jste nalíčená takřka celý den a nemáte možnost se přelíčit. Naproti vám je slečna prodavačka v tomto obchodě, která má v dres code napsáno, že musí být vždy na prodejně upravená a nalíčená. Tak tato slečna má pruh makeupu na čele a ještě ho má pře pudrovaný. Tak tato holka se vás zeptá, jestli vám může poradit? ach bože málem jsem jí vzala k zrcadlu se slovy: "Vy my chcete radit?" Za mě M.A.C je jedno velké zklamání a to hlavně díky prodavačkám, které jsou mistryně světa a umí ..... Neumí nic prostě.



No když už Sephora, tak maximálně na Flóře jinam už ne. Byla jsem na Floře s kamarády. Ve chvíli, kdy se ode mě hnuli tak ke mě okamžitě přiběhla prodavačka s klasickou větou. "Mohu Vám poradit?" Bože, s čím mi chcete poradit, když se chci podívat? S čím mi chcete pomoct, když se koukám na odstíny od nových rtěnek Nars? Můžete mi říct s čím mi chcete pomoc? Nenapadlo Vás, že si poradím sama?
Co se týče ostatních krámů tak nikdy více. A nikdy už na Nový Smíchov. 20 holek na jedné straně a 20 na druhé straně. Ve chvilce, kdy jen procházíte okolo se jednohlasně znásobené 40 ozve DOBRÝ DEN. To už mi, ale přijde ujeté. Když se budu chtít na něco zeptat, tak se zeptám. Ale akce typu: "Dobrý den, jak se máte? Mohu vám poradit?
"Díky, nepotřebuji."
"A víte, že máme ..............................................................................................................................................................................................................................."
Po prvních 3 slovech ty prodavačky už neposlouchám :D Prostě jsou věci, které se nedají pochopit :D A jednou z těch věcí, které já nechápu je Sephora a jejich chování a jednání.
Moc mě mrzí, že tam nemůžu chodit, ale je to lepší pro mě i pro ty prodavačky co tam dělají, protože pokud já tam ještě někdy půjdu (SAMA) tak budu buď opilá a nebo sjetá :D Holky takhle fakt ne :) Až budu z tohoto krámu něco chtít tak tam vyšlu někoho ať mi to koupí.



Jsem zase tam, kde jsem byla :D Asi dvakrát jsme byla v Douglas. Jednou na Pankráci a jednou na Chodově. A už asi nikdy víc. Opět mě tam dotáhla kamarádka a opět to bylo peklo. Jako sledovat, jak se  prodavačky snaží jí vnutit něco mega drahého je docela sranda :D kamarádka chtěla vzorek od Kanebo Sensai. No vysvětlováni prodavačce co chce asi tak na 10 minut. Popis toho co chce a že chce vzorek bylo na dalších 10 minut. Konverzace ( kamarádka odpustí, ale tohle musím)
"Dobrý den, můžu poprosit? já bych chtěla vzoreček od podkladové báze pod makeup od Kanebo Sensai."
"Cože chcete?"
"Kanebo Sensai podkladovou bázi pod makeup."
Prodavačka odchází. A nevrací se.
"Tak můžu Vás o ní poprosit, nebo mám počkat nebo co?"
"Proste. A co chcete?"
"Kanebo Sensai podkladovou bázi pod makeup."
"Aha. Já vám nerozuměla, vy mluvíte tak dobře anglicky, že jsem vůbec nechápala co chcete." Záchvat smíchu
"No tak, ale domluvili jsme se."
Následovala cesta ke koutku s kosmetikou Sensai.
"No máme tuhle a tuhle a tady tenhle makeup."
"Já chci podkladovou bázi pod makeup."
"Koho? Podkladovou bázi?"
"Ano.Kanebo Sensai podkladovou bázi pod makeup, rozjasňující."
"Aha tak to je tahle." A cpe kamarádce podkladovou ( bravo ) ale klasickou silikonovou.
"To,ale není ona."
"A co chcete?"
"Kanebo Sensai, rozjasňující podkladovou bázi pod makeup."
načeš teda prodavačka konečně našla co kamarádka chtěla :) Jupíí jsme si tak v hlavě říkala :) No ale předčasně :/ Takže když už máme co jsme chtěly tak vysvětlujeme dále.
"No já bych od Vás chtěla vzoreček." Načeš jsem na ruce viděla podkladovou a vypadala moc pěkně tak jsem si řekla no tak bych jí taky mohla zkusit.
"Já bych jí, prosím chtěla také."
Prodavačka začne hrabat v regálu a najednou vytáhne dvě podkladové báze UPOZORŇUJI dvě plní lahvičky prostě prodejní balení se slovy:
"My jsme teď po Vánocích úplně vybrané a nemáme dvě stejné ty báze. Takže mám jednu rozjasňující a druhou jen jednotící."
 "To je jako vzoreček, jo?"
"Jste chtěla dvě. tak jsem Vám dvě našla."
Mě už došly nervy a snažila jsme se kamarádku dostat okamžitě z krámu, protože trávit 15 minut  ( déle ) vysvětlováním co chceme. Kamarádka prostě vzorek chtěla a já jsem se sebrala a odešla.
Evidentně kamarádka měla štěstí a díky její trpělivosti vzorky dostala, ale i se vzorky se to má následovně. Pro sebe si vydupala 3ml lahvičku s touto podkladovou a mě vydobyla alespoň kalíšek, kde, podkladovka byla odebrána. Upozorňuji Vás, že poprvé a naposledy. Sakra co to mělo jako znamenat? Vysvětlovat někomu co chci? No prostě tam už mě nikdo neuvidí!



Jestliže čtete můj blog, tak Vám nejspíše došlo, že se budu snažit být hodná na tento obchod jelikož tam pracuji. No jedna slečna napsala, že na většině krámů s kosmetikou pracují rychlokvašky, které se prostě jen umí lépe nalíčit. Děkuji :D Mě slečna pobavila. Nejen, že mám za sebou víc jak 10 kurzů o líčení a víc jak 10 let praxe, ale děkuji, že mě moje "kamarádka" takto bere :) Ještě se mi nestalo, že bych  poradila na krámu někomu špatně, ale musím říct, že jsem měla štěstí na kolektiv na našem obchodě. Holky mi pomáhají a hodně mě učí. Třeba péči a parfémy :)
Neříkám, že každá z našich poboček je bez chyby, ale na té naší se Vám určitě nestane, že Vám něco budeme nutit, jen proto aby jsme ten prodej měly. Vím, že holky to nedělají a ani já sama to nedělám, ale existuje u nás doplňkový prodej a proto všem nabízíme tampóny na odlíčení, masky a balzám na rty. Je to věc marketingu a plnění pracovních povinností. Proto pokud nás chcete podpořit určitě si kupte nějakou maličkost z tohoto doplňkového prodeje :) DĚKUJI
Marionnaud je obchod, který mám asi nejvíce ráda a proto jsem se k nim hlásila a dostala možnost u nich pracovat. Pokud si myslíte, že to je super práce a flákárna tak NENÍ :) Opravdu se mi nestalo, že bych se za svůj pracovní den a práci nudila a nebo flákala :) Přijde mi, že tyto obchody jsou rozdělené podle polohy a tím pádem je jiný výběr produktů jako Palladium a jiný třeba na Edenu. Většina holek, slečen, které na Marionnaud pracují jsou holky, které tam jsou již dlouho a mají zkušenosti a díky této práci praxi a patřičné znalosti. takřka pořád chodí na školení o produktech a proto je tady zcela vyloučeno, aby Vám poradily špatně. Opravdu jsem se s tím nesetkala. Jediné s čím jsme se setkala je špatně zásobený krám, ale to není chyba zaměstnanců, ale vedení. Jediné co mě vad je a to zásadně dělají na Novém Smíchově skupinové zdravení. :D Vejdu do obchodu a ozve se:
" Dobrý den." Asi tak v podání deseti slečen :D Takto opravdu ne :D




Ze srdce nesnáším podtext tohoto krámu ZDE JSEM ČLOVĚKEM, ZDE NAKUPUJI. Tím jako chcete říct, že pokud nejsme v DM jsme vlkodlak? :o
No to je asi tak jediné co mě ze srdce štve :D
Jak jsem již psala na začátku tohoto článku, tak já chodím jen do DM v Pražské ulici tady v Příbrami. Nikam jinam se ani nedostanu, ale když už náhodou jsem někde v Praze tak to probíhá trochu podobně. Až na to, že když o pauze v práci jdu do DM a ve firemním tričku tak slečna asi záměrně za mnou jde a vždy se zeptá s tím mi může poradit. Bože, jsme v krámu ještě ve firemním tričku Marionnald a ona se mě zeptá s čím mi může pomoct? S ničím :D
Tady v PB mě opravdu prodavačky zdraví jménem a i jejich ochranka :) prostě pohoda. Chodím tam od doby co ho otevřeli a většinou i ze psem takže už patříme i k inventáři jejich pobočky :) Holky mají ode mě chválu, protože jsou super :)



Je krám, který já viděla naživo snad jednou. Ve směs mi přijde stejný jako DM. Možná lépe zásobený. Ale stejný, alespoň na stejném principu. Podle mě má docela dobrou značku "svou" značku a to je Isana, tak nějak se jmenuje :) Měla jsme od této značky řadu na vlasy a byla super a hodně levná :) No celkově sortiment byl fajn. Určitě mít ho někde blíže ne jen v Praze tak tam chodím nakupovat častěji.



No :) takže :) jak to říct :D tady v Pb je v Pražské ulici jeden krám a takřka od samého začátku jsou v tom krámu jedny a ty samé prodavačky. Nikdy jsem nezažila, že by se tam ty holky změnily. Prostě pořád ty samé prodavačky. Ještě ke všemu namyšlené. Jednoho krásného dne jsme sháněla Infallible makeup. Jsem to já takže jsem samozřemně zapomněla, jak se ten makeup jmenuje :D Následovalo naprosto tvrdé přesvědč ování prodavačky o tom, že jsem debil a ona to ví lépe :D Prostě Loreal žádný takový makeup nemá. Když mi to tvrdila, že prostě a jednoduše Loreal nemá nový makeup a už vůbec ne pod takovým názvem tak jsem jí odstrčila na stranu od stojanu s Lorealem a naprosto ledovým klidem jsme jí ukázala na makeup s označením NOVINKA. Tím jsme ukončila debatu a odešla. Vadí mi na Tetě jedna jediná věc a to ty prodavačky KDEKOLIV. Myslí si o sobě, že jsou mistryně světa. Dámy! Nejste. Prodáváte v obyčejné drogérii ne někde na parfumérii ani na obchodu s tou nejluxusnější značkou světa. Jste jen prodavačky v krámu a ty "lepší" z Vás jsou u kosmetiky, které ani za mák nerozumí.



Pamatuji si svoje první setkání s Inglotem :) Bylo to díky slečně, která tam pracovala :) Do dnes je to jedna z kamarádek a vizážistek se kterou se bavím :) Přijde mi, že dokud tam byla ona bylo vše oka. Vždycky jsem chodila na Chodov a asi jsme nikde jinde ani nebyla. Popravdě o to ani nestojím. Už. Koupím si ještě jeden stín a končím s Inglotem. Tak nějak jsem našla i lepší značky než je zrovna Inglot. Prostě a jednoduše mě při poslední návštěvě tohoto krámu tak naštvali, že už se tam ani vracet nechci :( Jako abych na reklamaci gelových linek byla nutná manažerka. ještě ke všemu, když jsem ty gelové linky kupovala cca před 15 minutami a u jednoho a toho samého prodavače. No prostě ten přístup k zákazníkům :/ určitě nepojedu znova do Prahy, abych je reklamovala. Pro mě naštěstí a pro "kamarádku" naneštěstí protože je musí jít reklamovat ona :)

 
Takže :) Jendou a provždy :D ano pár krámům ne většině. Prostě mi přijde, že neschopnost a chování zaměstnanců vůči zákazníkům je hlavně chyba marketingu a vedení těchto společností. Pokud se tak chcete chovat tak ano, ale beze mě. Protože já mám už tak dost zkaženou náladu, ještě bych šla k Vám do obchodu nakupovat a zkazila si jí víc než už jí zkaženou mám.

Mějte se krásně :) Vaše Sandra

Komentáře

  1. Bože bože, toto sa fakt deje?? :D O mesiac sa sťahujem do ČR, a tešila som sa, že mi tam dá v predajniach každý pokoj... tak nič no. :D
    Minule som tak nad týmto rozmýšľala, ale nenapadlo by ma, že niekomu by mohlo vadiť to isté, čo mne. Proste sakra ako mám vedieť "čo si prosím", alebo v čom mi môže pomôcť, keď ani sama neviem? Nemám to rada ani v malých potravinách. Pripadám si, akoby obzeranie tovaru a SAMOSTATNÉ nakupovanie bolo nejaké divné. :D
    To "dobrý den" musí byť teda tiež sranda, ach jaj... A o príhode z Douglasu ani nehovorím, tiež sa mi podobné veci dejú hlavne keď názov musím vysloviť anglicky a znie to tak inak, takže to musím vysloviť presne ako sa to píše. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé promiň :D ,jsem tě nechtěla vyděsit :D Počkej já ten článek přepíšu :D
      Hale bohužel to tak je a je to tak všude a prostě oni všechny tyto krámy ten marketing mají takto nastavený :/ Nevím kdo je to učí a proč, ale podle mě je tenhle přístup špatně. Třeba já tam nechodím a když už tam musím taky tak vážně jdu s odporem. Až na Marionnaud tam pracuji, takže tam chodím ráda, ale zase na naší pobočku ty jiné pobočky taky nemusím. Ale je pravda, že ve většině těchto obchodů mají doplňkový prodej a snaží se ho plnit všichni a proto pořád nabízí a nabízí, ale zase rozdíl si každý najde sám. Já taky nesnáším "Dobrý den, Mohlu vám nabídnout naší výhodnou akci.......................................... A jak Vám mohu poradit?" Mě bude radit holka, která má na čele pruh makeupu a červenou pusu? :D Tohle mě ničí :/

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Ty sama děláš v Marionnaud, tak bys mohla vědět, proč se tě prodavačky ptají, zda něco potřebuješ, jestli poradí, stejně tak, proč tě zdraví. Chyba MARKETINGU to fakt není. Vy tam u vás nezdravíte, neprodáváte...? Na vás vedení netlačí? To se divím. Druhá věc, čteš si po sobě ty příspěvky? Chápu, chybky se najdou všude, ale ty překlepy, absence diakritiky, no potěš...A neboj, už jdu pryč, takže nebudu dál číst, nezávidím, nejsem zlý člověk, atd., atd.,...

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, já nevím, jestli si ten článek nepochopila anebo teda děláš v jedné z těchto společností, že se tak čertíš. Tím, že dělám na Marionnaudu chápu jisté prodejní praktiky a tím, že mám přes deset let práci s prodejem o to je to pro mě asi jednodušší, ale když holky mezi sebou nekomunikují a nejednají spolu tak je asi patrné, že se jednoho člověka zeptá deset prodavaček na to, co si bude přát a jestli mu může pomoct. My na pobočce spolu mluvíme, a když tam někdo přijde a osloví ho kolegyně tak mi to naznačí, abych já neběžela a neptala se ho znova. Tento fakt ale ne všude funguje. Co se týče chyb na to ti asi nemám co říct :) Nikdo není bez chyb a já tím, že po sobě články číst nemůžu, protože ty chyby nevidím tak je asi jasné, že tam budou. Za to se nad nestřílí a pokud ano tak prosím :) Zlá asi nejsi, ale evidentně sis musela vybít přebytek energie, když tě napadlo v 1:17 psát komentář :) Pokud ti články vadí tak je nečti :) jednoduchá rada. Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ten Douglas mě pobavil, jako to jste hodně trpělivé, já už bych asi suše poděkovala a šla pryč, bych měla nervy:)))
    Jinak já tě asi nepotěším, ale musím napsat svoji špatnou zkušenost právě z Marionnaud, na kterou fakt do smrti nezapomenu:))
    Je to už pár let, v té době jsem nakupovala pouze v parfumeriích a po dlouhé době zašla právě do M. pro něco od YSL. Přišla jsem do prodejny, nikdo tam nebyl, jen já, šla jsem si ke stojanu, věděla jsem přesně pro co jdu, takže v pohodě, vzala jsem si korektor s tím, že jdu k pokladně, no a pak to začalo. Do obchodu vešly dvě odbarvené bloncky, ověšené Luis Vuitton kabelkama a prodavačky se z nich mohly posrat. Budiž, to mi bylo docela jedno, v duchu jsem si myslela svoja a šla jsem k pokladně, položila produkt na pult a naivně si myslela, že zaplatím a půjdu. No mezi tím dovalily ty dvě ženské k pokladně a prodavačka je vzala přede mě... Takže já tam stála s otevřenou peněženkou jako totální idiot. Jak kdybych byla neviditelná nebo co. Musím říct, že mě to na několik let odradilo od toho, do této parfumerie chodit. Přišlo mi to opravdu velice nevhodné chování. Ale jinak je to samozřejmě o lidech, ty obchody a značky za nic nemůžou, to je potřeba si uvědomit no..:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky