Make up, ale jaký ????

Ahoj holky,
mě vždycky napadá na každé téma jen jedna věta, jenže článek jen o jedné větě by asi nebyl nic moc článek :)
Takže jak začít dnes? :) asi takhle: Nedávno jsme četla, že makeup máte vybírat podle dekoltu (respektive podle barvy kterou máte u prsou a na hrudníku) a že makeup by měl být vždy o odstín tmavší. Tohle je rada jako fík :D a tak mě napadlo napsat nějaká pravidla o tom jak na makeup, na jeho výběr samotný, na odstín jaký pořídit, jaký typ. Nechci se věnovat tomu, čím je nanést, ale třeba zbude místo a něco dopíšu :)

Takže jdeme na to :)
Určitě a to nejvíce základní co by jste měly vědět než si pořídíte makeup je :

Typ pleti: 

Pokud se sama nevyznáte ve své pleti a netroufáte s na to odhadnout ho tak doporučuji bud navštívit kosmetičku a nebo dokonce dermatoložku. Záleží na to koho máte blíže a také na to, jak moc jste citlivé třeba už jen na krém na obličej. Hodně slečen chodí třeba jen na kosmetiku a nebo jen k dermatologovy. Myslím si, že oboje je dobrý základ. A určitě vám obě dvě "doktorky" poradí.  Díky tomuto kroku budete moci lépe určit jaký makeup vybírat.

Pokud máte za sebou krok 1 tak přejdeme na krok 2 a to je:

Péče o pleť:

Každá z nás má nějaký rituál péče o pleť a nedá se specifikovat, jak se o svojí pleť starat jelikož máme každá jinou pleť. Jinou péči vyžaduje suchá pleť jinou, mastná a jinou se sklony k akné. 

Takže to vezmu podle sebe a napíši Vám svůj rituál pro představu 

Ranní: 

Každé ráno pravidelně jdu a umyji si obličej vlažnou vodou abych smyla všechny nečistoty z pleti, které se na ní během noci usadily. Samozřejmě až se proberu natolik, že dokážu otevřít oči tak si vezmu houbičku ( taková ta houbička na pleť ) a na ní nanesu čistící gel. Současný který mám je od Mary Kay a celý obličej gelem vyčistím. Krouživými pohyby čelo, tváře, bradu, nos. Vše čistím směrem z obličeje ven. Gel omyji vlažnou vodou, osuším a nanesu denní krém. Vzhledem k tomu, že moje plet je spíše mastná se sklony k akné, tak si musím dávat pozor na množství a výběr krému. Současný krém mám od Oriflame s vitamínem C a přiznávám se, že úplně hitparáda to není :D Evidentně mi v něm ten vitamín vadí. Věnujte pozornost i očím. Také potřebují svůj krém :)
Když krém je vstřebaný do pleti mohu teprve nanášet makeup.

Večerní:

 Základem je čistá pleť. To znamená dobře odlíčit všechen makeup. ( Odličujte čím uznáte za vhodné a co Vám vyhovuje :) ) Já třeba používám Micelární vodu Eucerin. Pleť odlíčím, zbavím jí makeupu. Oči odličuji buď také vodou a nebo třeba mám dvoufázový odličovač Garnier. Na plet dále používám buď pleťovou vodu nebo pleťové tonikum. Pak se vrhnu do koupelny :) Lochneska :D pořád v koupelně a ve vodě. :D A opět přichází ke slovu houbička a nějaký gel na čistění pleti. Když tyto kroky mám za sebou ještě na vlhkou pleť nanáším suchy obličejový olej od Loreal, krém na oči a je to :) Dobrou noc :)  

Barva a podtón pleti: 

Pokud Vám poradí kosmetička s typem pleti určitě Vám poradí i s barevným odstínem. Valná většina Evropanek mají velmi bledou pleť s růžovým, žlutým a nebo oranžovým podtónem.

A tím se dostanu k bodu 3:

Výběr barvy (jak najít tu mojí):

Miluji všechny slečny, které jsou bílé jako vedoucí vápenky a nosí ten nejtmavší makeup. Miluji to :D naprosto a nejvíc miluji a nejradši bych ty slečny vzala a to něco na obličeji jim otřela odličovacím ubrouskem :D Jsem se rozvášnila :D Zpět k tématu. 
Jak najít správnou barvu? Zapomeňte na dekolt :) zapomeňte na proužek makeupu na obličeji a ten který je nejpodobnější mě je ten můj. Ne prostě ne :) 
Pokud si chcete najít ten pravý tak vybírejte zásadně podle barvy KRKU. Krk je část těla, která je permanentně po celý rok ve stínu, Dokonce i v létě je ve stínu a hůře se opaluje. Správná odpověď na otázku jak vybrat ten dobře padnoucí makeup je: Ten makeup, který nanesete od tváře přes lícní kost až na krk a nejlépe splyne s vaší barvou, je ten Váš makeup v dobře padnoucím odstínu. 
Dále je velký rozdíl, jestli makeup vybíráte v zimě a nebo v létě :) Hádejte proč? 1) Pleť se v každém ročním období chová jinak. 2) v každém ročním období má i jinou barvu. Tím pádem Vám určitě jeden makeup na celý rok stačit nebude, je dobré mít jeden na léto a jeden na zimu čili jeden světlejší a jeden tmavší. Berte v potaz to, že v létě se více potíte, plet se mastí a díky slunci mění barvu. V zimě je pleť naopak více citlivá se sklony k vysušování se. 

Ono ve výsledku. Až začnete být zběhlá v barvě a typu pleti tak můžete zkoušet makeupy i míchat.

No víme jakou máme pleť (mastnou se sklony k akné). Víme, jak se o ní starat :) Víme jakou máme barvu pleti i její podtón a dokonce i víme jak makeup vybrat a tak nezbývá nic víc ani nic miň než si ho dojít koupit a otázka je tedy kam :)

Kde koupit svůj makeup:

Pokud si nejste jistá v kramflecích a nejste si jistá ani barvou ani typem pleti, jdete do parfumérie. Snažte se volit kam půjdete, nenechte si nic vnutit. Jen v tom případě, že se Vám výběr bude vážně líbit si kupte plný produkt pokud si nejste jistá vyžádejte si vzorek na odzkoušení. Pokud Vám slečna bude něco nutit tak se nenechte, je to její práce, ale vy určitě pak nebudete spokojená a odejdete domů s makeupem od Sisley za 3000 a budete sama na sebe naštvaná, že jste si koupila tak drahý makeup, který vám vlastně nevyhovuje. Vzorky, vzorky a zase vzorky. Chcete se správně rozhodnout? Jak se máte rozhodnout, když makeup máte poprvé v ruce ( na obličeji) zatím je dobrý, ale většina makeupů oxiduje, v průběhu dne mění i intenzitu, tvar, krytí....... Prostě je toho strašně moc. Je lepší odzkoušet si ho než ho jen tak koupit.

Tak mě tak napadá, že bych to mohla nějak nafotit :D ale jak? třeba takhle? :)

Tak zkusíme Max Factor Skin Luminizer v odstínu 50 Natural 
Evidentně je tmavší než moje barva. Není špatný, ale není to ono

Dior Nude odstín 022
No tak to asi určitě ne :) Moc tmavý a moc do oranžova.

Loreal Infallible odstín 120 Vanila  



Jo????? Chápeme? :) Dávám Vám schválně fotky sebe a nenalíčené a fotky špatně barevných makeupů. I když čekám, že tento článek bude k ničemu :D Stejně slečny budu potkávat s nánosem paštiky na obličeji. No napadlo mě sem dát ještě něco a to fotky s líčením s jedním pro mě nejhorším makeupem.
Byla jsem takhle jednou v Sephoře :D ach ta ironie :D No a vyžádala jsme si vzorek makeupu. Nebudu ho jmenovat a shazovat  ho ( ale v článku je zmíněn ). Prostě odstín bych potřebovala 0 a ne 1 to je první fakt. Druhý fakt je, že makeup po nanášení na obličej začal oxidovat a během 10 sekund  se z něj stal oranžový blemc :( Patlala jsme se s ním tak dlouho až jsem z toho udělala něco s čím jsem mohla jít do práce. Ale kdybych se odlíčila a namalovala se znova tak bych to měla mnohem jednodušší.

Krok jedna. Makeup a jeho mega rychlá oxidace a naprosto totální přebarvení své původní barvy na ještě horší barvu. Joooo, vidíte, že mi nesedí? Jak na začátku natož na konci oxidace mi neseděl, ale šlo o to ho zkusit. 

Krok dva. Makeup a pudr. Stále ještě je prostě poznat, že ta barva není ani trochu podobná mojí barvě. Linky a rty a pokusím se s tím ještě něco udělat.

A konečně závěr. Makeup jsem několikrát přepudrovala různobarevnými pudry. Transparentní Sněhová Královna, která je úžasná, ale bohužel jí kvůli jedné blogerce již neseženete si s makeupem poradila asi nejlépe a tu hnusnou žlutou barvu stáhla na minimum. Stále to nebyla moje barva, ale výsledek byl hezký. Ovšem práce za to nestála :) Jak jsme již psala kdybych se přemalovala celá bylo by to časově jednodušší :)  
 
Tak co? Myslím si, že asi žádná z nás nevolí makeup záměrně tmavší a nebo žlutější, oranžovější prostě se čas od času spleteme. Já se pletu :) taky jsem si myslela, že o tón tmavší pudr mohu mít :D Nemůžu a pokud ano tak v létě.
No doufám, že Vám můj článek pomůže najít si ten svůj makeup ať bude z drogérie a nebo parfumérie, pokud můžete vyžádejte si vzorek. Ať nekupujete zajíce v pytli. Vzorky jsou dostaní i v drogérii a pokud jsou prodavačky soudné a normální dají se umluvit i na odebrání vzorečků do vlastního kelímku.

Mějte se krásně a přeji Vám šťastnou ruku při výběru makeupu. Vaše Sandra   

Komentáře

  1. Máš super blogísek! Moc děkuji za ujasnění správného druhu make-upu. Mohla bys prosím napsat, co nejdříve další článek? Už se moc těšim.Konečně někdo, kdo těmhle věcem rozumí!!!!

    P.S. Máš krásné vlasy!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé děkuji ti moc. Jsem ráda, že ti článek pomohl. Vážím si ohlasů na blogu a nebo i na FB stránkách. Pokusím se co nejdřív přidat další článek, ale bohužel díky oběma pracím, které dělám, nemám moc času na psaní, ani jsem dneska nevyfotila líčení :/

      Vymazat
  2. Aha, a ty pracuješ v té vizážistické firmě, kterou máš uvedenou na FB? Ranuncultriss s.r.o? Předpokládám, že je to tvá hlavní práce, když jsi povoláním vizážistka. To je tak super, máš dobré zkušenosti se zákaznicemi? Dáváš i nějaké lekce líčení?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. RanunculTriss je moje :) ano. Neříkám si, že jsme vizážistka, ale líčím. Jak sebe tak slečny na objednávku. Ve většině případů mám dobré zkušenosti. Dávám lekce líčení a kurzy o pleť.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky